Nama
Tarikh |
: SOFTSKILL – KEMAHIRAN PENYELESAIAN MASALAH “Guess The Food Game With Emoji”
: 25 Februari 2024 (AHAD) |
Masa |
: 12.00 Tengahari – 01.00Petang |
Lokasi |
: PEDi Felda Krau 1 |
Peserta |
: 7 Orang |
Tujuan :
– Menguji tahap kemahiran berfikir dan pengecaman visual dalam menyelesaikan masalah di kalangan para peajar .
– Menggalakkan dan melatih pelajar untuk berfikir secara kreatif, sistematik dan logik dalam
merungkaikan sesuatu petunjuk yang di beri
– Menguji pengetahuan dan kebolehan pemain dalam mengenal pelbagai jenis makanan dengan menggunakan
simbol emoji sebagai petunjuk.
– Permainan ini dapat meningkatkan keseronokan dan interaksi antara pemain, sambil memupuk semangat
kerjasama dan persaingan yang sihat.
– Dapat memperluas kosa kata pemain serta menggalakkan kreativiti dalam mencari jawapan yang betul.
Aktiviti :
– Bermain sambil belajar kemahiran penyelesaian masalah menggunakan visual.
– Sesi soal jawab
======================================================================================================