mcmc
Laporan Aktiviti

LAPORAN AKTIVITI FEBRUARI 2024

Nama

 

Tarikh

: SOFTSKILL – KEMAHIRAN PENYELESAIAN MASALAH

                         “Guess The Food Game With Emoji”

 

: 25 Februari 2024 (AHAD)

Masa

: 12.00 Tengahari – 01.00Petang

Lokasi

: PEDi Felda Krau 1

Peserta

: 7 Orang

 

Tujuan :

       Menguji tahap kemahiran berfikir dan pengecaman visual dalam menyelesaikan masalah di kalangan para peajar .

       Menggalakkan dan melatih pelajar untuk berfikir secara kreatif, sistematik dan logik dalam

        merungkaikan sesuatu petunjuk yang di beri

      Menguji pengetahuan dan kebolehan pemain dalam mengenal pelbagai jenis makanan dengan menggunakan

       simbol emoji sebagai petunjuk.

      Permainan ini dapat meningkatkan keseronokan dan interaksi antara pemain, sambil memupuk semangat

      kerjasama dan persaingan yang sihat.

–     Dapat memperluas kosa kata pemain serta menggalakkan kreativiti dalam mencari jawapan yang betul.

 

Aktiviti :

       Bermain sambil belajar kemahiran penyelesaian masalah menggunakan visual.

       Sesi soal jawab

 

Gambar Di Sini

======================================================================================================